סדנאות אמן

התכנית מציעה התנסות גופנית בסדנאות לצד צפיה במופעי מחול שנבחרו בקפידה.

מפגש בנושא – קולנוע ארגנטינאי עכשווי

במהלך המפגש נקיים דיון עם שניים מיוצרי הקולנוע המובילים בארגנטינה כיום- אלחו מוגילנסקי ומריאנו שינס בנוגע לקולנוע הארגנטינאי העצמאי העכשווי ולאתגרים שעומדים בפניו. במהלך המפגש נדון בשאלות של אסתטיקה, הפקה, תעשייה ובעיקר מקוריות ואחווה שכל כך מאפיינים את הקולנוע הארגנטינאי העכשווי. כמו כן יציגו מוגילנסקי ושינס את תפיסת העולם הייחודית שלהם שמבקשת לאתגר ולחתור תחת תעשיית הקולנוע העולמית.

בהשתתפות: אלחו מוגילנסקי ומריאנו שינס | בהנחיית: ד״ר גבי אהרוני יונס

 יום ג’ | 5.6 | 17:00 | מרכז צעירים

כיתת אמן – קרלוס רייגאדס

קרלוס רייגאדס, הילד הרע של הקולנוע המקסיקני יתארח לדיון מקיף ומעמיק ביצירתו. במסגרת הדיון יוקרנו ויידונו קטעים מסרטיו של רייגאדס והוא יחשוף באופן בלעדי קטעים מסרטו החדש והמצופה ״where life is born”.  כמו כן, יבחנו שיטות העבודה הייחודיות שלו ותפיסת עולמו הקולנועית.

בהשתתפות: קרלוס רייגאדס  | בהנחיית: ד״ר ארז פרי.

 יום ג’ | 5.6 | 19:00 | סינמטק 2

מפגש עם אנוראג קשייאפ

מפגש אינטימי עם אנוראג קשייאפ, אחד מהבמאים החשובים והנועזים בקולנוע ההודי העכשווי. קשייאפ ידבר על השפעותיו הקולנועיות, על החוויות האישיות שלו שהשפיעו על סרטיו ועל השקפתו הקולנועית הייחודית. מפגש חד פעמי עם אחד מבכירי יוצרי הקולנוע בעולם כיום.

בהשתתפות: אנוראג קשייאפ | בהנחיית: קטי ריבקין

 יום ד’ | 6.6 | 16:00 | מרכז קש”ת

סדנת אמן עם קירסטן ג’ונסון פתוחה לקהל

כל יוצרי הקולנוע מוזמנים.

מנחה: פיליפ בלאיש

פיליפ בלאיש: “נשמע אך בלתי נראה” – תפקידו של צלם הקולנוע ביצירה קולנועית תיעודית

“בסרטים תיעודיים ישנו במאי, ישנו סובייקט – בדרך כלל אדם: שחקן חברתי, מישהו שמייצג יותר מאשר את עצמו בלבד. לבמאי יש מערכת יחסים עם האדם הזה, וזה ניכר, או שלא, בסרט. ומה בדיוק אני, הצלם, עושה בין הבמאי לבין הסובייקט? (אותה שאלה תקפה גם עבור איש הסאונד והעוזר…) האם אני מתווך? העיניים של הבמאי? ופרדוקס נוסף: בזמן הצילומים, אני שם – גדול, נוכח, מחייך ומזיע. ובסרט עצמו? אני נעלם”.

פיליפ בלאיש ישתף את אבחנותיו על המשולש במאי-סובייקט-צלם, ויראה באמצעות קטעים מסרטים שונים שצילם, עד כמה גישות שונות של הצלם – המקום הפיזי שהוא תופס במרחב וגם המיקום האונטולוגי שלו בתוך המשולש – הופכות לאסטרטגיות צילום ואיך הן מעצבות את התוכן בסרטים תיעודיים המבוססים על התבוננות.

קירסטן ג’ונסון: “התענוגות והקושיות של דימויים כמערכות יחסים”

אנחנו חיים בעולם מוצף דימויים. אבל אנחנו גם יודעים שיש כל כך הרבה סיפורים שעדיין לא סופרו, כל כך הרבה אנשים שהזווית שלהם טרם נראתה. אם, כפי שארתור מילר אמר, אחד התפקידים של האמן הוא לחשוף את מה שנסתר ועדיין לא נגלה, איך אנחנו בתור יוצרי קולנוע נענים לאתגר במאה ה-21? האתגרים האסתטיים והמוסריים שאנחנו ניצבים בפניהם כיוצרי קולנוע בזמנים אלה הם עצומים ומרגשים כאחד. קירסטן ג’ונסון תחלוק עם הקהל את השיטות בהן נעזרה ביחס לשאלות אלה מאחורי המצלמה בשלושים השנים האחרונות. היא רואה בעבודת הצלם עבודה פיזית, רגשית ואינטלקטואלית. היא מתעניינת באופן שבו כל אחד מאיתנו, המשתוקק לבטא את דרכו הייחודית בראיית ויצירת דימויים משפיעים, הוא בעל תובנות ויכול להשתפר במה שהוא עושה. קירסטן תציג סדרת שיחות אינטראקטיביות וסדנאות, בתקווה שכולנו נמצא דרכי מבע חדשות.

 יום ד’ | 6.6 | 18:30 | מרכז קש”ת

סדנת אמן סגורה עבור צלמים בוגרי בית הספר לאומנויות הקול והמסך, מכללת ספיר.

קירסטן ג’ונסון תערוך סדנת אמן לקבוצה קטנה (12 עד 16 איש) עבור בוגרי הצילום של בית הספר לאומנויות הקול והמסך, מכללת ספיר, העובדים כיום כצלמים או יוצרי קולנוע תיעודי.

במהלך סדנת אמן בת 3 שלבים, המשתתפים יתרגלו יחד עם קירסטן ג’ונסון, ילמדו טכניקות ושיטות, יבדקו את האופן שבו צלמים חושבים ומגלים דרכים להעצמת אופן ההתבוננות הסובייקטיבי.

 יום ה’ | 7.6 | 08:30 | המכללה האקדמית ספיר