קומדיה לשם שינוי: חגיגת עצמאות של קומדיה ישראלית

קומדיה לשם שינוי: חגיגת עצמאות של קומדיה ישראלית

הקומדיה הישראלית נולדה עם הכרזת המדינה. היו לה אמא פולנייה שהביאה קומדיה יהודית מהשטעטל ואבא מזרחי שהביא מסורת סיפורים של מדינות ערב. היו גם דודים מאמריקה.

כבר שבעים שנה שהקומדיה הישראלית היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. המציאות הישראלית מאתגרת אותה כל פעם מחדש במצבים בלתי אפשריים והיא מצידה מציבה מראה המשקפת את מה שהפכנו להיות.

בפאנל “חגיגת עצמאות של קומדיה ישראלית” יוצרים קומיים ישראליים ידונו ויספרו על קומדיה במסגרת המיזם הבינלאומי “קומדיה לשם שינוי”. איך גורמים לאומה שלמה לצחוק ולחשוב? איזה בדיחות חוללו משברים בינלאומיים? וכמה זמן צריך לעבור עד שאסון הופך לחומר לגיטימי לקומדיה?

הבטחה – בפאנל לא יישאלו השאלות הבאות: האם נשים מצחיקות ואיפה הן גבולות הסאטירה.

קומדיה לשם שינוי” מבליט את מקומה של הכתיבה הקומית והסאטירית בשנים האחרונות בטלוויזיה וברשת כאופוזיציה ביקורתית, חברתית ופוליטית. המיזם מחבר את כותבי התכניות הקומיות המובילות ביותר מעשרים מדינות והתקיים בירושלים (2014), לונדון (2015) וניו יורק (2017).

משתתפים:

עמרי מרכוס (מנחה) – מייסד COMEDY FOR CHANGE. כתב לתכניות קומיות רבות (“ארץ נהדרת”, “משחק מכור”, “מועדון לילה” ועוד). כיום עוסק במיזמי תוכן וטכנולוגיה בשוק הבינלאומי.

אבי כהן, עורך תוכן בכיר, במאי ויוצר. מיוצרי התכניות הסאטיריות “החרצופים”, “פלטפוס”, “העולם הערב” ו”מצב האומה”, ועורך התכנית “גב האומה” לאורך שנים. יצר באחרונה ועורך את התכנית “במדינת הגמדים”.

אבי אטינגר, תסריטאי וקומיקאי, כתב והופיע בטלוויזיה בתכניות “לילה טוב עם אסף הראל”,  ״מהדורה מוגבלת” ” לילה בכיף”, “עד כאן” ו”טלוויזיה במיטבה”. משדר בגלי צה”ל.

לילך ברנע לשם, תסריטאית. כותבת ומגישה ב”גב האומה” וב”היום שהיה עם גיא זוהר”  ופאנליסטית ב”עד כאן”. בעבר כתבה והגישה בין השאר גם ב”לילה טוב עם אסף הראל” ובמדור הסאטירי “באנה באנה” במוסף הארץ.

ירמי שיק בלום, תסריטאי וסטנדאפיסט, בוגר ביה”ס לאמנויות הקול והמסך, ספיר. פאנליסט בתכנית הסאטירית “עד כאן”, ובתכנית “היום שהיה עם גיא זוהר”. בעבר כתב את המדור הסאטירי “פרשת השבוע” במוסף “הארץ”. 

יום ג׳ 5.6 | 21:00 | פארק עזריאלי

image