פוקוס נשים – אישה עם מצלמת קולנוע

פוקוס נשים – אישה עם מצלמת קולנוע

אישה עם מצלמת קולנוע

פוקוס נשים, המתקיים זו השנה השלישית, מבקש לתת במה לקולנוע נשים ולהעלות מודעות לחשיבותו. הפוקוס הוא הזדמנות לקיים דיאלוג עירני ואקטואלי על מקומן וחלקן של נשים ביצירה הקולנועית. השנה הפוקוס מוקדש לצלמות וכולל שני אירועים: ישראלי ובינלאומי.

הפוקוס הישראלי משלב בין הרצאות קצרות, הקרנת סרטים קצרים ורב- שיח בהשתתפות הקהל על נשים וקולנוע. יתארחו במסגרתו צלמות הקולנוע איבון מיקלוש, אביגיל שפרבר ועמית חכמוב. שלושתן יקיימו שיחות קצרות על חוויתיהן כנשים מאחורי המצלמה ויקרינו סרט שצילמו, על פי בחירתן.

הפוקוס הבינלאומי יארח את הבמאית וצלמת הקולנוע האמריקאית קירסטן ג’ונסון למאסטרית קלאס על קולנוע ומגדר בהנחיית הבמאית סמדר זמיר. ג’ונסטון תתייחס להבטים מגדריים בדרכה המקצועית וביצירתה ותקרין מעבודותיה.

 

אוצרת ויוזמת: סמדר זמיר. בשיתוף פיליפ בלאיש, פורום הקולנועניות ויוצרות הטלוויזיה בישראל, עמותת נשים בתמונה והפורום הפמיניסטי במכללה האקדמית ספיר.

 

פוקוס נשים ישראלי

אישה עם מצלמת קולנוע

יום ב’, 4.6, 18:00-21:00, מרכז קשת

 

18:00-19:15 TEDxx שלוש הרצאות קצרצות של נשים עם מצלמות קולנוע

מצלמות וצלמות הצלמת והבמאית איבון מיקלוש משרטטת את דרכה המקצועית כאישה בראי ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום הצילום והמעבר מעידן אנלוגי לעולם דיגיטלי.

בין צילום ומגדר הצלמת והמפיקה אביגיל שפרבר מעלה שאלות על יחסי נשים, מצלמה, תעשייה ומנסה להבין האם באמת יש משמעות למגדר של מי שעומד/ת מאחורי המצלמה.

למה אין יותר צלמות? הצלמת עמית חכמוב תוהה מדוע יש כל כך מעט צלמות, נותנת תמונת מצב בינלאומית וגם מציעה דרכים לשינוי.

 

19:30-21:00 שלושה סרטים קצרים שצילמו נשים

מלחמה בא מלחם/ איבון מיקלוש, 2007 (15 דקות)// צילום: איבון מיקלוש

שלוש דמויות ושלושה זיכרונות הקשורים ברעב. את תודעת הרעב ואת חוויית הרעב הפיזית מנסים להסביר גם שני מומחים: פיזיולוג ופסיכואנליטיקאי.

בן ממשיך/ יובל אהרוני, 2017 (25 דקות)// צילום: עמית חכמוב

נועם, בחור הומו צעיר, מגלה בזמן השבעה על אבא שלו, שלמה, שלאביו היה רומן סודי עם גבר נשוי בארון. הוא עוקב אחרי המאהב של אביו ופוגש אותו מבלי לספר לו מיהו.  עכשיו, הסוד של אביו הופך לסוד שלו.

מז’ינקע / רחל אליצור, 2018 (16 דקות)// צילום: אביגיל שפרבר

לאהל’ה, בחורה חרדית, הגיעה לפרקה ורוצה להתחתן, אך אמה האלמנה מתקשה לשחרר את בת הזקונים שלה שהיא כל עולמה. בחנוכה לאור הנרות, משהו קטן מתחיל להתרחש.

בסיום ההקרנה תתקיים שיחה פתוחה עם היוצרות בהשתתפות הקהל

 

פוקוס נשים בינלאומי

אישה עם מצלמת קולנוע

יום ג’, 5.6, 19:00-20:30, אודיטוריום

 

סמדר זמיר מארחת למאסטרית קלאס את הבמאית והצלמת עטורת הפרסים קירסטן ג’ונסון לשיחה על קולנוע ומגדר. ג’ונסון שעבדה כצלמת עם במאים מהשורה הראשונה כמו מייקל מור ולאורה פויטרס הציגה את עבודותיה, הן כבמאית הן כצלמת, בפסטיבלים המובילים בעולם וזכתה בשלל פרסים. בין היתר היא זוכת מלגת גוגנהיים היוקרתית, פרס “פורצת דרך” מטעם  Chicken and Egg ואחת מ-4% הנשים החברות ב- ASC (איגוד הצלמים האמריקאי). ג’ונסון תשוחח עם זמיר על אמהות, METOO ואספקטים נוספים הנוגעים להיותה אישה צלמת בתעשייה היפר – גברית.

 

 

פוקוס נשים ישראלי | יום ב’ | 4.6 | 18:00 | מרכז קש”ת

פוקוס נשים בינלאומי | יום ג’ | 5.6 | 19:00 | אודיטוריום בניין קולנוע מכללת ספיר