לפני שלוש שנים התחלתי לקיים שיעורי וידאו שבועיים במתקן הכליאה חולות. המטרה היתה ללמוד את שפת הקולנוע כדי לאפשר לקבוצה לבטא את מהותה ואת המצב הפוליטי בו מצאה את עצמה, ואולי לתקשר עם החוץ.

מאחר וחל איסור על הכנסת מצלמות למתקן, הסרט צולם דרך טלפונים סלולריים. נפגשנו בימי רביעי. "אמני המלטות" הוא סרט שצמח מתוך אותם שיעורי קולנוע. הסרט מהפך את המהלך המקורי: איננו משתמשים בשפה הקולנועית כדי לבטא את מצבם של מבקשי המקלט- אנו משתמשים במבקשי המקלט כדי לבטא את השפה הקולנועית. את הסרט ניתו לקרוא כמדריך פדגוגי לעשיית סרטים, בעוד חיי הפליט הנשקפים דרכו הם רק תוצר לוואי, העולה, כביכול שלא במתכוון,  בעת חיבור שוט אחד לשני, כמו בניסוי של קולושוב.

צוות

מפיק/ה: גיא בן נר | חברת הפקה: גיא בן נר | משתתפים: Tedros Beraki Asgodom, Haile Mobatsio, Weldit Teklay Ghebreyesus, Aman Tekle, Eyasu Kibreab, Akliliu Tewelde, Bini Estif‎‏, Amin Hagos, Mulubrhan Gebreslassie, Kokob Tesfamhera, Abel Gebr, Tesfayohanees Tesmarim, Ykealo Beraki, Semere Gebreslasie, Brhane Biru, Mulugeta Berhe‎‏, Kidane Brhane‎‏, Yohannes Teklu Mesgen, Yonatan Yohanns Estifanos‎‏, Awet Asheber, Rufael Adunia, Atish Asefaha‎‏
| צילום: קבוצתי

אודות הכותב