אודות

פסטיבל קולנוע דרום הוא היחיד מסוגו בישראל ותפיסתו הקולנועית שזורה בתפיסתו החברתית והתרבותית אותה ניתן לייצג במלה אחת: דרום. הדרום כנרטיב תרבותי. הדרום כשפה. הדרום כתפיסת עולם בישראל ובעולם. מן הבחינה הזאת גם קרית שמונה הצפונית היא דרום, גם שכונת התקווה היא דרום וגם הארלם בצפון ניו-יורק היא דרום.

פסטיבל קולנוע דרום פועל כבר כשני עשורים לעצב מרכז תרבותי חדש, לא שוליים של המרכז התל-אביבי, אלא מרכז אחר ושונה ששאלות ונושאים אחרים מעסיקים אותו. פסטיבל קולנוע דרום מעניק במה ומסך לקולות ולמראות של השיח הדרומי על כאביו ושמחותיו, סיפוריו ושיריו, מראותיו וקולותיו. אנו מאמינים שפצעים יש לחטא באור השמש וכי קולנוע נועז, קולנוע חוקר ומאתגר הוא השמש המיוחדת שלנו בדרום.  

כל אלה באים לידי ביטוי הן בסרטי הגמר של יוצרי המחר -הסטודנטים שלנו – והן בתכנית הסרטים של הפסטיבל: סרטים עלילתיים ותיעודיים, סרטי אנימציה וסרטי מחול, סדרות טלוויזיה וסדרות רשת. הסרטים שיוצגו בפסטיבל הם בראש ובראשונה יצירות אומנות איכותיות, ויחד עם זאת רבים מהם מזמנים לידינו את ההזדמנות לקיים שיחה ודיון בנושאים העולים מן הסרטים, כמנהגנו שנים רבות בפסטיבל. כך תוכלו לפגוש תסריטאים ותסריטאיות, במאים ובמאיות, שחקנים ושחקניות, מוזיקאים ומוזיקאיות צלמים, עורכים וכמובן חוקרי ומבקרי קולנוע. אחדים מביניהם יקיימו כיתות אמן וסדנאות אינטימיות פתוחות לקהל.

פסטיבל קולנוע דרום הוא הפסטיבל של מכללת ספיר, של שדרות, ושל ישובי צפון הנגב כמו רהט, נתיבות ואופקים. פעילות ענפה מצפה לכם בכל הקהילות מעבר להקרנות הסרטים, כמו סדנאות יצירה לצעירים ודיון ציבורי וחופשי על החיים בדרום על השלכותיהם החברתיות והתרבויות.

בואו לפסטיבל קולנוע דרום, בואו לחגוג איתנו.