פרוייקטים מסטודיו דרום 3:

אנשי הברזל

במאי : יוסי ארצי

מפיק : טוני קופטי

באשיר (36) , משורר פלסטיני גולה , יוצא למסע כפוי לדרום הר-חברון יחד עם דוד (71) ,בעל מפעל יהודי מעורער, למצוא משאית ברזל גנובה ואהבה אבודה. זהו סיפור שמתרחש במהלך 48שעות ובו שני זרים שמתחילים כיריבים הופכים לשותפים למסע שבו כל אחד עוזר לשני להשיג את היקר לו מכל.

השחיין

במאי : אדם קלדרון

מפיקה : נעמה פיריץ

ארז, (18) ונבו, (17) שני שחיינים מצטיינים בנבחרת ישראל, שואפים להגיע למדליית זהב. באימוניהם המשותפים לאולימפיאדה, ארז מתאהב בנבו ומבין שעבורו זכייה במדלית זהב היא הרבה פחות חשובה מזכייה בליבו של נבו.

מקום פרטי

במאי : אדי טפרו

מפיקה : סתיו מרון

גור ויובל עושים כסף מהיר משוד הומואים מבוגרים, במטרה להתחיל חיים חדשים בחו"ל. כשהם מגיעים לסכום הכסף המבוקש, אירועים בלתי צפויים גורמים לגור לשקול מחדש את הזוגיות עם יובל ואת האמצעים להגשמת מטרתם המשותפת.

קיץ

במאי : יונה רוזנקיאר

מפיק : קובי מזרחי

זהו יום חמישי, ואלו ימי תחילתה של מלחמת לבנון השנייה.  לאחר שנה של היעדרות, יואל, 27, חוזר מתל אביב לקיבוץ ילדותו שעל גבול לבנון, לצורך קבורת גופתו של אביו שנפטר שנה קודם לכן ותרם את גופתו למדע. עם הגיעו הוא מגלה כי אחיו הצעיר והמופנם מיכה, 19, חייל סדיר בסיירת גולני, אמור לחזור לצבא במוצאי שבת בכדי להיכנס לחזית הלבנונית המדממת, אך הוא מגלה סימנים מדאיגים של חרדה.

אחיהם הבכור והמיליטנטי – איתי, 31, מחליט להעביר את מיכה סדרת חינוך אינטנסיבית במטרה לשבור למיכה את הפחד ולהכריח אותו להתגייס. יואל שהיה קצין קרבי, אך יצא על סעיף נפשי מהצבא, מצטרף אל אחיו בסדרת החינוך האלימה והאינטנסיבית ומוצא עצמו נשאב חזרה אל העולם האלים של מורשת אביו. במפתיע המסע משפיע גם עליו והוא מגלה בעצמו את הצדדים האלימים והחייתים אותם ניסה בכל כוחו להדחיק. לאחר שאחד מבני הקיבוץ וחברו הטוב של יואל נהרג במלחמה, יוצא המסע מכלל שליטה ומכריח את יואל לקבל החלטה גורלית ולענות לשאלה: כמה רחוק ילך אדם כדי לא לעשות את המוטל עליו?

 

פרוייקטים מסטודיו דרום 2:

 

הבית שלי 

במאית : דניאלה קופלר

מפיקה : עפרי שגב

זכרונות עבר טראומתיים של עם שלם, עומדים בדרכה של אישה צעירה למצוא בית בהווה. יחסיהם הקרובים של נטע ואביה, בן לניצולי שואה, עומדים למבחן כשנטע מחליטה לעזוב את ישראל ולהגר לגרמניה בעקבות אהבתה למרטין. בדרכה של נטע אל מציאת הבית המתאים לה ובדרכו של אביה, להתמודדות עם בחירותיה של בתו, יאלצו שניהם להתמודד עם זכרונות העבר הקולקטיביים שהם נושאים עמם, ולהגדיר מחדש את זהותם האישית. הבית הוא מונולוג אנימציה ויזואלי מהורהר מנקודות מבטם של נטע ואביה, דרכן נחשפות בפני הצופה דילמות הניצבות בפני דור שני ודור שלישי לניצולי השואה.

ללא נשימה

במאי : איתן גפני

מפיקה : יפית שלו

אווה מולר היא מדריכת צלילה אילמת, שעלתה לישראל מגרמניה בעקבות אהבת חייה – אדם, טייס בחיל האוויר, מלח הארץ. יש להם ילדה בת 4, והם בדיוק סיימו לבנות את בית החלומות שלהם, בית עץ מקסים על שפת הים בצפון הארץ. אבל כשאדם נהרג בתאונת טיס, אווה מתחילה לאבד שליטה על חייה. כשיזם נדל"ן בשם ניב כרמלי מנסה להשתלט על הבית שלה, אווה מגלה כי בעלה הותיר מאחוריו חובות כבדים, והיא לא תוכל לכסותם. כשהיא מבינה שאף אחד מסביבה לא יכול, ולא מתכוון לעזור לה, היא מחליטה להילחם עבור הבית ועבור העתיד שלה ושל הבת שלה. והיא ממש לא מתכוונת לוותר.

כדור תועה 

במאי : ניצן רון

מפיק : תומא אלפנדרי

גידי פירמן (43), חוקר בכיר בימ"ר חוף, שסובל התקפי חרדה, חוקר את הרצח של אהובה גולן, פסיכולוגית שעבדה בעבר במשטרה ונמצאה ללא רוח חיים בקליניקה שלה בחיפה. בערב של הרצח, גידי היה אצלה. שותפו, וחברו הטוב ביותר, עמוס, מתחיל לחשוד בו, במיוחד לאור העובדה שהוא מגלה שגידי הסתיר ממנו את הרומן שהיה לו עם אהובה בעבר. במקביל להתפתחות בחקירה , גידי נאלץ להתמודד עם ביקור מיונתן (16.5), בנו היחיד, לאחר שנים שלא התראו. ביקורו של יונתן מעמת את גידי עם בחירותיו וכשלונו כאב, אבל גם מאפשר לו לנסות לתקן זאת. ולאט, לאט השניים מתקרבים. בהמשך החקירה עמוס מגלה ראייה שמפלילה את גידי ברצח אהובה והעימות בין השניים מציף סוד אפל מעברם הקשור למותו של ילד בשם נור פלאח. לבסוף, על מנת לחשוף את האמת, גידי יצטרך להחליט: האם לנקות את מצפונו ולקחת אחריות על מעשיו ולהסתכן בלאבד את יונתן או לדבוק בהדחקה ולהמשיך לחיות עם הגיהינום הפרטי שלו בתמורה לאהבת בנו.

                                                                                                   

 יש בי דברים שהם אתה

במאי : עמוס הולצמן

מפיקה : מאיה פישר

תום, חייל כריזמטי ויצרי שמשרת ביחידת מסתערבים, יוצא לרגילה. הוא נתקל בליאורה, תלמידת תיכון פרועה ועצמאית וחברתו לשעבר. היא מספרת לו שיש לה חבר חדש המבוגר ממנה בעשור. תום מקנא ומנסה להחזיר אותה לחיקו אך ככל שהוא נפגש עמה יותר כך הוא הופך מתוסכל ופראי. אחרי שנתיים אינטנסיביות אימון ושירות רווי אדרנלין תום מרגיש שהוא יכול להתמודד עם הכול. הצבא אמנם העניק לו כלים רבים אבל מעט חוסן נפשי ואיפוק. תום יוצא לקרב שלא צפה, ועל רקע המציאות האלימה והגזענית של ירושלים הבירה, העניינים יוצאים מכלל משליטה.

 

פרוייקטים מסטודיו דרום 1:

                                                        

             

האמת לאמיתה

במאי/ת : רוקיה סבאח

מפיק/ה : איתי תמיר

עו"ד דאווד חדאד נרצח בעכו כשברקע מהומות בין ערבים ליהודים. סאלח חוקר משטרה ערבי נדרש לפתור התעלומה משוכנע שתפיסת הרוצח היהודי תשיב לו את כבודו האבוד בעיני הערבים ותרחיק אותו מהתמודדות עם בנו הקטן שהולך ומאבד את ראייתו.

             

אהבה אחרת

במאי/ת : בזי גטה

מפיק/ה  : אלעד פלג

אלמז היא אלמנה בת 60 , חיה בגפה בשכונה שמרבית תושביה הם בני העדה האתיופית. מתפרנסת כמנקה וחובבת טלנובלות הודיות. מקונן, הוא עובד זר מאריתריאה בתחילת שנות ה- 40 לחייו, מתפרנס מעבודות זמניות בשיפוצים אלמז ומקונן נפגשים לראשונה בעבודתה ומקונן מזמין אותה לאכול איתו צהריים. וכך מתחילה ביניהם מערכת יחסים רומנטית ומוזרה . בהמשך מקונן עובר להתגורר עימה. מערכת היחסים של השניים גוררת תגובה מרירה מהסביבה. השכנים וחברי הקהילה האתיופית של אלמז המתנגדים לקשר בגלל היותו "מוסלמי וערבי "כדבריהם.

             

זהרה

במאי/ת : מיטל אבקסיס

מפיק/ה : ג'רייס קובטי

בזמן שזהרה "הצליחה" היא החמיצה את משפחתה והגדילה את המרחק בינה לבין העיירה הדרומית בה גדלה. אביה ציון גוסס מסרטן והיא נקראת לארץ על מנת להיפרד ממנו. לנוכח מצבה של אביה זהר מתמלאת זעם ותסכול ובמקום לנצור את ימיו האחרונים וללוות את משפחתה היא יוצאת למסע תוכחה נגד אחד הסודות השמורים ביותר של ישראל.

             

ריטה 

במאי/ת : יורם פורת

מפיק/ה : רייצ'ל דויטש

ריטה היא צעירה חסרת בית המציתה בתים כדי שתוכל לחזור למקום היחיד שבו היא מרגישה בטוחה – הכלא. האם הקשר שיצרה עם קצינת החינוך של הכלא ישנה את מסלול חייה ההרסני?

             

נובמבר

במאי/ת : רונן גבע

מפיק/ה : שי רילסקי

בקיבוץ בישראל של תחילת שנות האלפיים מתמודדת משפחה מפורקת עם השלכות פיגוע ירי טרוריסטי בשטח הקיבוץ על יחסיהם המשפחתיים. יובל, נער בן 16 אינו מדבר עם אבא שלו, שאול בן ה-50 בשל עזיבתו את הבית לטובת אישה אחרת בניסיון לבנות עמה חיים משותפים בקיבוץ.  כל זאת פרוס לעיני הכלל ובפרט לעיניהם של יובל ואימו הננטשת. חדירה של מחבל לשטח הקיבוץ באישון לילה תטרוף את הקלפים ותאלץ את המשפחה הסדוקה לאחד כוחות.

מומחים – סטודיו 3